חשד לתיאום מחירים בכרטיסי הטיסה לאומן

    צבי טסלר 2 Comment on חשד לתיאום מחירים בכרטיסי הטיסה לאומן

    מדי שנה מחירי הטיסות לאוקראינה בתקופה זו מתייקרים במאות אחוזים: הדיקות הרשות להגבלים עסקיים לא הסתיימה והנוסעים לראש השנה לציונו של רבי נחמן מברלסב זיע"א, נאלצים לשלם את המחיר המופקע • מתברר כי יש חשד, לכאורה, בין פרשת התייקרות מחירים נוספת בתחום התעופה, להתייקרות הכרטיסים לאומן בתקופה זו של השנה • כל הפרטים

    מתפללים בטיסה לאומן בשנה שעברה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכל שנה, לקראת ראש השנה, צף ועולה הדיון סביב המחירים המופקעים של הטיסות לאומן. מדובר על קפיצה של המחיר במאות אחוזים לפרק הזמן הקצר שסביב ראש השנה. הטענות שנשמעו מכיוון חברות התעופה והסוכנים שהמחיר בא כתוצאה מהפסד של מטוסים ששבים לארץ ריקים, הופרכו מאחר ולא מדובר בקפיצה של 100% אלא כאמור, מאות אחוזים. כך לדוגמא, כרטיס שבמשך השנה יעלה סביב ה-150$, יעלה בתקופה זו לטווח המחירים של ה-750-850$. מחיר כרטיס עם עצירה לניו יורק, טיסה ארוכה יותר, יכול לעלות במחיר זהה בתקופה זו.

    ואם כבר הוזכר האפשרות לטוס עם עצירה, גם בטיסות לאומן עם עצירה ישנה התייקרות על אף שלא ברור מאין מגיעה ההתייקרות מאחר והסיבה אותה מספקים הסוכנים וגורמי התעופה, לפיה ההתייקרות נובעת מהשבת מטוסים ריקים, לא רלוונטית במקרה של טיסה עם עצירת ביניים.

    בשנה שעברה, בדיון בוועדת הכלכלה, הרשות להגבלים עסקיים הודיעה שהיא בודקת האם יש תיאום מחירים ועבירה על החוק, אך מאז לא נשמע קולם. השנה התקיים דיון זהה בוועדה לצדק חלוקתי בראשות ח"כ מיקי זוהר ושוב הרשות אמרה שהנושא בבדיקה. התקדמות של ממש בתחום, לא נשמעה.

    אך מידע שמגיע אתמול ונחשף ב"מהדורה המרכזית" מצביע על קשר לכאורה בין תיאום המחירים לאומן בתקופה זו לבין התייקרות הכרטיסים למסעות לפולין, פרשה עליה הכריזה המשטרה לאחר חקירה משותפת של יחידת להב 433 עם הרשות להגבלים עסקיים, ככזו שיש בה כדי להגיש כתבי אישום כנגד שורה של חברות תיירות שעל פי החשד תיאמו מחירים. המידע שכאמור נחשף אתמול ב"קול חי", מצביע על אפשרות שחלק מהגורמים המעורבים בפרשת התייקרות הטיסות למסעות בפולין קשורים להתייקרות הכרטיסים לאומן בתקופה זו של השנה. מה שאומר, שעד שלא תסתיים פרשת המסעות לפולין, ככל הנראה לא תהיה בשורה של ממש במחיר הכרטיסים לאומן.

    מהרשות להגבלים עסקיים נמסר בתגובה: "נושא המחירים לאומן נמצא בבדיקה".

    לסיום, המלצה לנוסעים לאומן לציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א, לראש השנה, תבדקו את האופציה הבאה: רכשו כרטיסים ליעד כלשהו באירופה ובאמצעות אתר בינלאומי תרכשו כרטיס המשך. יתכן והתהליך הזה יחסוך לכם כסף רב. והעיקר שיתקבלו התפילות ברצון.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      חברות התעופה יודעות טוב מאוד להיכן ממשיכים הנוסעים, וזה לא באמת יוצא זול, אלא בטיפונת יותר זול מטיסה ישירה.
      הגיע הזמן שחברות התעופה יפסיקו לעשות קופה על חשבון נוסעים תמימים.

    2. 1

      הערה ואזהרה – אתחיל בהערה : המודל הכלכלי של חברות תעופה מבוסס על ייקור מחירים ביחס ישר לביקוש. ככל שיש ביקוש גבוה היותר בתקופות מסויימות המחיר מתייקר ומקזז תקופות וטיסות של ביקוש נמוך . חברות תעופה אינן גוף פילנטרופי היעד המוצהר שלהן מיקסום רווחים. ברור כמובן שוויסות היצע או תאום מחירים בין חברות שונות במטרה לייקר את המחירים הוא אסור. ואזהרה – הועלה כאן רעיון לפצל טיסה לשני כרטיסים כדי לצמצם עלויות- צריך לזכור שחברת תעופה אחראית מבחינת ביטולים/איחורים וכו רק לקטעי הטיסה המופיעים על הכרטיס אותו מכרה לנוסע. מכאן שאם רכשת שני כרטיסים כדי להגיע לאומן וטיסת היציאה איחרה וכתוצאה מכך איחרת לטיסת ההמשך החבה שאיחרה לא מחוייבת למצוא לך פתרון . שיטת כרטוס כזו יכולה להיות יעילה עם טווח בטחון ארוך מאוד בין הטיסות . אחרת מדובר בהימור.